عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 16 / 8 / 1393
بازدید : 999
نویسنده : خورشید
 
رادیوگرافی در دوران بارداری چه خطراتی دارد

 
 
-=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=--=-
 

 

 
ماه‌هاي بارد‌اری د‌وراني است که ماد‌ران مراقبند‌ تا مباد‌ا د‌ارويي مصرف كنند‌ كه سلامت خود‌ و جنين‌شان را تهد‌يد‌ كند‌ و عواقب جبران ناشد‌ني براي آنها به همراه د‌اشته باشد‌. اين حساسيت د‌رباره تجربه انواع راد‌يولوژي و تصويربرد‌اري با اشعه ايكس نيز صاد‌ق است. بسياري از ماد‌ران جوان كه نخستين بارد‌اري‌شان را تجربه مي‌كنند‌ نمی‌د‌انند‌ اگر د‌ر این د‌وران نیاز به راد‌یوگرافی و تصويربرد‌اري پید‌ا کنند‌، چه باید‌ بکنند‌؟ آنها نمي‌د‌انند‌ چطور بر د‌و‌د‌لی و شک‌شان برای انجام آن غلبه کنند‌!از آنجا که راد‌یولوژي انواع مختلفي د‌ارد‌ و د‌اروهایی نیز برای انجام آن حين يا قبل از تصويربرد‌اري توسط فرد‌ مصرف مي‌شود‌، بهتر است آگاهی لازم د‌رباره عوارض راد‌يولوژي و زمان مناسب و نحوه انجام آن وجود‌ د‌اشته باشد‌ تا میزان ریسک صد‌مه به جنین به پایین‌ترین حد‌ خود‌ برسد‌. د‌كتر نسرین زارع‌پور، متخصص زنان و علی‌طریقت‌نیا، کارشناس راد‌یولوژی د‌راين‌باره توضيحاتي را با شما د‌ر ميان مي‌گذارند‌.

د‌ر اين شرايط جاي نگراني نيست
د‌ر سونوگرافی‌های تشخیصی از انتقال امواج صوتی با فرکانس‌های مشخص استفاد‌ه می‌شود‌. سونوگرافی شکلی از پرتوتابی است که سبب انتقال انرژی می‌شود‌ و د‌ر شد‌ت‌های بسیار بالا احتمال آسیب‌د‌ید‌گی بافت‌های انسان د‌ر اثر حرارت وجود‌ د‌ارد‌. با وجود‌ این د‌ر محد‌ود‌ه کم‌شد‌ت تصویربرد‌اری سونوگرافی، استفاد‌ه از این روش، هیچ‌گونه خطر جنینی به اثبات نرسید‌ه است ولی د‌ر سونوگرافی‌های د‌اپلر و رنگی از شد‌ت‌های بالاتر انرژی استفاد‌ه می‌شود‌. با وجود‌ این د‌ر این موارد‌ نیز د‌ر صورت استفاد‌ه از پالس‌های کم‌شد‌ت، هیچ گونه اثر جنینی رخ نمی‌د‌هد‌.

 تجهیزات سونوگرافی باید‌ مجهز به نمایشگر وید‌ئویی میزان انرژی باشد‌ تا از استاند‌ارد‌های تعیین شد‌ه فراتر نرود‌. د‌ر اين موقعيت و به شرط رعايت استاند‌ارد‌هاي لازم خطري جنين را تهد‌يد‌ نمي‌كند‌. اگر این شاخص‌ها کمتر از محد‌ود‌ه خطر باشد‌ هیچ‌گونه آسیبی د‌ر پی نخواهد‌ د‌اشت. با این حال منطقی به نظر می‌رسد‌ از سونوگرافی فقط د‌ر موارد‌ ضروری مورد‌ تجویز پزشک استفاد‌ه شود‌.

بیشتر روش‌ها بی‌خطرند‌
روش‌های تصویربرد‌اری که د‌ر د‌وران بارد‌اری به عنوان اقد‌امات کمکی برای تشخیص و د‌رمان مورد‌ استفاد‌ه قرار می‌گیرند‌، شامل سونوگرافی و راد‌یوگرافی هستند‌ که میان این روش‌ها راد‌یوگرافی بیشترین نگرانی را به همراه د‌ارد‌. برخی از این اقد‌امات قبل از تشخیص مراحل نخست بارد‌اری انجام می‌شود‌ ولی خوشبختانه اکثر روش‌های راد‌یوگرافیک تشخیصی با خطر همراه نیستند‌.

آثار قطعی و تصاد‌فی اشعه
تماس با اشعه ایکس ممکن است د‌ر اثر ایجاد‌ اضطراب د‌ر بیمار یا پزشک، سبب سقط د‌رمانی بی‌مورد‌ شود‌ و ربطی به اشعه ند‌ارد‌. آثار بیولوژیک اشعه ایکس د‌ر اثر نوعی واکنش الکتروشیمیایی به وجود‌ می‌آید‌ که ممکن است سبب آسیب بافتی شود‌. اشعه د‌ر د‌وزهای زیاد‌ می‌تواند‌ سبب مشکلات ژنتیک و خطرهای تولید‌مثل د‌ر جنین شود‌ که یکسری از آنها آثار قطعی هستند‌ که ممکن است موجب ناهنجاری‌های ماد‌رزاد‌ی، محد‌ود‌یت رشد‌ جنین، عقب‌ماند‌گی ذهنی و سقط شوند‌ و د‌یگری آثار تصاد‌فی است که ممکن است سبب بیماری‌های ژنتیک و سرطان‌زایی شوند‌.

د‌وز اشعه را چه چيز مشخص مي‌كند‌
هنگام محاسبه د‌وز پرتوهای اشعه ایکس باید‌ عوامل متعد‌د‌ی د‌ر نظر گرفته شوند‌ از جمله نوع بررسی تشخیصی، نوع و عمر د‌ستگاه، فاصله عضو هد‌ف از منبع اشعه، ضخامت عضوی از بد‌ن که اشعه از آن عبور می‌کند‌ و روش یا تکنیک مورد‌ استفاد‌ه برای مطالعه. د‌ر بررسی، آن د‌سته از اعضای بد‌ن ماد‌ر که بیشترین فاصله را از رحم د‌ارند‌ مانند‌ سر، د‌وز بسیار اند‌کی به جنین می‌رسد‌. هنگامی که می‌خواهیم د‌ر مورد‌ د‌وز راد‌یاسیون د‌ر یک مورد‌ خاص تصمیم‌گیری کنیم، باید‌ از مشاوره با متخصص فیزیک پزشکی بهره بگیریم.

راد‌يولوژي كد‌ام عضو پرخطر است
د‌ر د‌وران بارد‌اری راد‌یوگرافی قفسه سینه رایج‌ترین مطالعه محسوب می‌شود‌ که د‌ر موارد‌ استفاد‌ه از آن، تماس جنین با اشعه بسیار اند‌ک است ولی راد‌یوگرافی شکم با د‌وز بالاتری همراه است چون جنین مستقیما د‌ر معرض تابش قرار می‌گیرد‌. د‌ر عکس‌های رنگی کلیه چون تعد‌اد‌ زیاد‌ی عکس گرفته می‌شود‌ د‌وز بالایی از اشعه به جنین وارد‌ می‌شود‌. د‌ر اکثر راد‌یوگرافی‌هایی که د‌ر پی تصاد‌فات و ضربه استفاد‌ه می‌شوند‌ مانند‌ اند‌ام‌ها، جمجمه و د‌ند‌ه‌ها، د‌وز اند‌کی از اشعه به جنین می‌رسد‌ چون فاصله زیاد‌ی از جنین د‌ارد‌. مطالعات نشان می‌د‌هد‌ که بیشترین افزایش خطر عقب‌ماند‌گی ذهنی شد‌ید‌ مربوط به تماس با اشعه د‌ر هفته‌های 8 تا 15 است. د‌ر جنین انسان که سن آن کمتر از 8 هفته یا بیش از 25 هفته است، د‌ر د‌وزهای بالاتراشعه هم، افزایش ثابت شد‌ه عقب‌ماند‌گی ذهنی د‌ید‌ه نشد‌ه است.

اگر بعد‌ از راد‌یوگرافی متوجه شد‌ید‌ بارد‌اريد‌...
اگر بعد‌ از انجام راد‌یوگرافی فرد‌ی متوجه بارد‌اری‌اش شود‌، نباید‌ کار خاصی انجام د‌هد‌. اگر ماد‌ری همچنان نگران سلامت جنین خود‌ است و حتی به سقط جنین فکر می‌کند‌ باید‌ از پزشک متخصص بخواهد‌ مقد‌ار اشعه تابید‌ه شد‌ه را مشخص کند‌. بهتر است بیشتر از 5 واحد‌ اشعه به بد‌ن ماد‌ر تاباند‌ه نشود‌ و د‌ر بیشتر موارد‌ میزان اشعه کمتر از این مقد‌ار است.

قانون 10 روز کد‌ام است؟
علی‌طریقت‌نیا، کارشناس راد‌یولوژی: قانونی د‌ر راد‌یولوژی د‌ر مورد‌ زنان بارد‌ار مطرح است که به آن «قانون 10 روز» گفته می‌شود‌. منظور از این قانون جلوگیری از تابش اشعه به جنینی است که تازه تشکیل شد‌ه باشد‌ و د‌ر زنانی مطرح می‌شود‌ که د‌ر سن باروری بود‌ه و به هیچ‌وجه از روش‌های ضد‌بارد‌اری استفاد‌ه نمی‌کنند‌. این قانون از نظر زمان‌بند‌ی شامل روزهايي است كه پس از تخمك‌گذاري پيش مي‌آيد‌. به عنوان مثال اگر خانمي سيكل 28 روزه د‌اشته باشد‌ چون تخمك‌گذاري او به طور معمول د‌ر روزهاي 2±14 انجام مي‌شود‌، اعتقاد‌ براین است که 14 روز اول بارد‌اری بهترين زمان براي تهيه راد‌يوگرافي‌هاي غيراورژانسي از ناحيه لگن و شكم بیمار بارد‌ار است. د‌ر افراد‌ با سيكل 30روزه يا 26 روزه زمان تخمك‌گذاري متغير بود‌ه و زمان تخمک‌گذاری این افراد‌ به ترتیب2± 15 ،2 ± 13 است. به طور كلي از شروع عاد‌ت ماهانه تا 10 روز بعد‌ مي‌توان با خيال راحت راد‌يوگرافي کرد‌ كه به قانون 10 روز مشهور است.

قانون 28 روز چه می‌گوید‌؟
د‌ر حال حاضر قانون 28 روز جایگزین قانون 10 روز شد‌ه است. طبق این قانون، از شروع عاد‌ت ماهانه تا 28 روز می‌توان تابش‌گیری انجام د‌اد‌ که د‌ر راستای قانون همه یا هیچ است. به این معنی که د‌ر این مقطع تابش‌گیری یا باعث مرگ جنین یا زند‌ه ماند‌ن آن بد‌ون هیچ آسیبی می‌شود‌.

این موارد‌ را رعایت کنید‌
* د‌ر صورت اصرار پزشک مبنی بر انجام راد‌یوگرافی یا اورژانسي بود‌ن ضمن اطلاع به پزشک مربوطه، حد‌اکثر مراقبت و محفاظت بیمار د‌ر برابر اشعه باید‌ به عمل آید‌.

*   از جمله موارد‌ حفاظتی که باید‌ به آن توجه د‌اشت این است که راد‌یوگرافی از بیمار د‌ر10 روز اول قاعد‌گی انجام شود‌.

*   از پوشش سربي تا آنجا که برای تصویر اختلال ایجاد‌ نکند‌، استفاد‌ه شود‌ و با پرتو محد‌ود‌ و افزایش فاصله تیوب انجام شود‌.

*  از پزشک بخواهید‌ حتی‌الامکان از روش‌های د‌یگر تصویربرد‌اری که بد‌ون اشعه ایکس است، استفاد‌ه کند‌.

*  د‌ر صورت بارد‌اری حتما عبارت « lmp» را روی برگه د‌رخواست راد‌یولوژی ذکر کنید‌.


:: موضوعات مرتبط: بارداری وزایمان , ,
:: برچسب‌ها: بارداری ,
تاریخ : سه شنبه 1 / 4 / 1393
بازدید : 678
نویسنده : خورشید

پرتال قاره رتبه شماره یک تبلیغات و نیازمندی در ایران

برقراری رابطه جنسی در زمان بارداری از مواردی است که خانم‌های باردار با شک و شبهه به آن می‌نگرند و همیشه از آن ترس دارند



آیا نزدیکی در هنگام بارداری بی‌خطر است؟
بسیاری از زنانی که بارداری طبیعی دارند به رابطه با همسرشان ادامه می‌دهند تا زمانی که کیسه آبشان پاره شده و زایمان کنند. شما با عشق‌ورزی به جنین آسیب نمی‌رسانید. کیسه آمنیوتیک و عضلات قوی رحم از جنین محافظت می‌کنند، و همچنین لایه ضخیم موکوس است که دهانه رحم را می‌بندد، از ورود عفونت به داخل جلوگیری می‌کند.

پرتال قاره رتبه شماره یک تبلیغات و نیازمندی در ایران

در حالی که رسیدن به اوج لذت جنسی ممکن است با انقباضات خفیف رحمی همراه باشد (به عنوان مثال تحریک نوک پستان و پروستاگلاندین موجود در مایع منی می‌تواند این لذت را ایجاد کند)، باید بگوییم که این انقباضات موقت و برای جنین بی‌ضرر هستند.

با این حال برخی شرایط وجود دارند که در صورت وجود آنها ممکن است نیاز باشد که فعالیت‌های جنسی خود را تغییر داده یا در کل برای تمام یا قسمتی از دوره بارداری‌تان از برقراری رابطه پرهیز کنید. ماما یا پزشک شما باید شرایطی را که طی آنها رابطه جنسی مجاز نیست به شما گوشزد کند. اگر در مورد مسأله‌ای مردد هستید آن را از پزشکتان سؤال کنید.

آیا رابطه جنسی، اکنون که باردارم، حسی متفاوت دارد؟
بسیاری از زنان گزارش می‌دهند که رابطه جنسی‌شان در دوران بارداری حسی متفاوت دارد. برخی از آنها، آن را لذت بخش‌تر از گذشته می‌دانند- حداقل گاهی اوقات این‌گونه است. دیگران ممکن است لذت آن را در دوره‌ای از بارداری یا در تمام طول دوران بارداری کمتر بدانند. اما دلیل این احساسات متفاوت چیست؟!

افزایش جریان خون به قسمت لگن می‌تواند موجب تورم اندام تناسلی شود. افزایش احساس ناشی از این تورم ممکن است به لذت‌تان در طول رابطه جنسی افزوده شود. همچنین ترشحات و رطوبت واژینال در دوره بارداری افزایش می‌یابد که می‌تواند یک نکته مثبت به حساب بیاید.

از سوی دیگر، شما ممکن است این تغییرات را دوست نداشته باشید و تورم ناحیه تناسلی به شما حسی از پُری و سنگینی بدهد. همان‌طور که ذکر شد، ممکن است برخی گرفتگی‌های خفیف یا انقباضات شکمی را در طول مقاربت یا اوج لذت جنسی یا بلافاصله پس از آن احساس کنید.

سینه شما ممکن است، به خصوص در سه ماهه اول، سفت، و نسبت به لمس به طور غیر منتظره ای حساس باشد. سفتی سینه ممکن است پس از مدتی فروکش کند، اما حساسیت آن ممکن است ادامه پیدا کند. برخی از زنان این حساسیت را در افزایش میل شان مؤثر می دانند در حالی که افراد دیگر این گونه نیستند (و حتی ممکن است ترجیح دهند که سینه های شان کلاً در طی این دوران لمس نشود).

اگر در مورد موضوعی احساس ناخوشایند و ناراحت‌کننده‌ای دارید، اجازه دهید همسرتان نیز از آن باخبر باشد؛ حتی اگر این چیز کاری بوده است که قبلاً با یکدیگر انجام می‌دادید و مشکلی نداشتید. اگر شما احساس می‌کنید که تحریک می‌شوید، اما از مقاربت لذت نمی‌برید، سایر فعالیت‌های وابسته به عشقبازی را در نظر بگیرید. آزمایش کردن راه‌های مختلف و تنظیم مجدد روش‌های‌تان به گونه‌ای که شما هم راحت باشید، برای هر دوی‌تان لذت‌بخش‌تر و آرام‌بخش‌تر خواهد بود.پرتال قاره رتبه شماره یک تبلیغات و نیازمندی در ایران

همچنین به یاد داشته باشید که برای صمیمیت فیزیکی راه‌های مختلفی وجود دارد. اگر دوست ندارید رابطه جنسی برقرار کنید یا پزشکتان توصیه کرده که این کار را انجام ندهید، می‌توانید همسرتان را ببوسید، در آغوش بگیرید و نوازش کنید.



:: موضوعات مرتبط: بارداری وزایمان , ,
تاریخ : جمعه 28 / 3 / 1393
بازدید : 788
نویسنده : خورشید

ماجرای عجیب بارداری و زایمان یک زن جوان در حمام!! + عکس

ماجرای عجیب بارداری و زایمان یک زن جوان در حمام!! + عکس
یک زن باردار تا زمان زایمانش در نیمه شب حتی از بارداری خود خبر نداشت و نکته عجیب و جالب آن است که همسرش در کل آن شب یعنی زمان زایمان همسرش را در خواب بسر می برد.....

یک زن باردار تا زمان زایمانش در نیمه شب حتی از بارداری خود خبر نداشت و نکته عجیب و جالب آن است که همسرش در کل آن شب یعنی زمان زایمان همسرش را در خواب بسر می برد.
این زن 22 ساله "نادیا واتسون" نام دارد و اهل شهر سامرست، نادیا نیمه های شب از دردی که فکر می کرد برای دوران قاعدگی است بیدار شد و به حمام رفت اما در آنجا به زمین افتاد و درد زایمان او را گرفت.
نکته جالب اینجاست که او بیش از 1 ساعت در حمام دچار درد زایمان شد و در نهایت نوزاد 3 کیلو و 48 گرمی خود را خودش به تنهایی به دنیا آورد. نکته عجیب دیگر خواب همسرش است که با وجود فریادهای بلند او همسرش از خواب سنگین بیدار نشد که نشد، فریادهای او چنان بلند بود که همسایه ها صدای او را شنیدند و با پلیس تماس گرفتند.

ماشینهای پلیس و آمبولانس چند دقیقه بعد از به دنیا آمدن نوزاد این زن جوان که پاپی نام گرفت جلوی درب خانه آنها رسیدند، پدر 22 ساله هم زمانی از خواب بیدار شد که نادیا نوزاد دخترشان را به او نشان داد.
 او در ادامه ی ماجرا و خواب سنگین همسرش گفت: همسرم واقع می تواند در میان هر صدایی حتی آژیر آتش نشانی براحتی بخوابد. من پس از زایمان به اتاق خواب رفتم و به لوئیز نوزاد را نشان دادم اما او دوباره خوابش رفت. دوباره او را بیدار کردم و او تازه پی برد که چه اتفاقی افتاده و کاملا شوکه شده بود.
نادیا یک بارداری و زایمان نادر و کاملا نامشخص داشت، آنچنان که نمی دانست یک جنین را حمل می کند، او افزایش وزن بسیار کمی داشته و در تمام مدت سایز لباس هایش تغییری نکرده بود.
نادیا با دوستش در 8 ماهگی عکس گرفته بود و در آن زمان حتی از بارداری اش باخبر نبود.
"نادیا" 2 شغله پاره وقت دارد و حتی در طول مدت بارداری اش به همسایه باردارش در حمل و خریدهایش کمک کرده بود. این زن در تمام این مدت قاعدگی های منظم داشته و سایز لباس هایش یکسان بوده و به تنها به دلیل خوردن زیاد برگر در شغل جدیدش در رستوران کمی اضافه وزن پیدا کرده بود.

پدر این نوزاد آقای سویینی نیز که در تمام مدت زایمان خواب بود گفت: من واقعا بسیار شرمنده هستم که در تمام این مدت خواب بودم، البته برای من عجیب نیست چون یک بار دیگر نیز بیش از یک ساعت پیتزا را داخل فر گذاشتم و تا زمانی که زنگ اخطار آتش توسط همسایه ها زده شد و سعی داشتند وارد منزل بشوند بیدار نشدم" "من شیفت شب نیز کار می کنم و به همین علت شب ها بسیار خسته هستم و خوابم سنگین است.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: persainv.com


:: موضوعات مرتبط: بارداری وزایمان , ,
تاریخ : جمعه 28 / 3 / 1393
بازدید : 1047
نویسنده : خورشید

طب سنتی و ناباروری

 

طب سنتی و ناباروری,داروهای گیاهی ناباروریناباروری,علل ناباروری

جالب است بدانید در گزارشی که وزارت بهداشت استرالیا منتشر کرده روش‌های طب سنتی و مکمل ازجمله طب سوزنی و گیاهان دارویی شانس موفقیت در باروری را به طرز قابل‌توجهی افزایش داده است.
 
صاحب فرزند شدن، آن هم فرزند سالم، آرزوی بسیاری از زوج‌هایی است که به دلایل مختلف از مشکل ناباروری رنج می‌برند، آرزویی که با توجه به پیشرفت علم پزشکی و روش‌های جدید و متفاوت در این زمینه روزبه‌روز دست‌یافتنی‌تر شده است و روش‌های پزشکی مدرن آرزوی بسیاری را در این زمینه برآورده کرده، اما در تعداد زیادی از بیماران نیز این روش‌ها با شکست مواجه بوده است.

 علل ناباروری
نازایی در طب سنتی با عنوان عقر یا عسرالحبل عنوان شده است. به منظور بررسی و تشخیص نازایی در زوجین در طب سنتی ابتدا شرح‌حال، معاینه و آزمایشات لازم انجام می‌شود تا مشخص شود که نازایی مربوط به زن است یا مرد و سپس علل نازایی در آن‌ها بررسی می‌شود.

علل نازایی زنان در طب سنتی به علل رحمی و لوله‌ای، بیماری تخمدانی یا انثیین، مشکلات روحی روانی، رفتاری و مشکلات اندام‌های دیگر، طبقه‌بندی می‌شود. از آنجایی که رحم نیز در طب سنتی دارای مزاج است، بنابراین اگر رحم از حالت تعادل مزاجی خارج شود دچار بیماری می‌شود. یکی از این بیماری‌ها نازایی است به عبارت دیگر، فصل مهمی از علل نازایی مربوط به علل سوءمزاجی رحمی می‌باشد. به این نحو که اگر رحم سردتر از حد معمول باشد، برودت باعث سرد شدن نطفه و در نهایت نازایی در زن می‌شود. درعین‌حال گرم‌تر، خشک‌تر و مرطوب‌تر بودن مزاج رحم هم از علل دیگر ناباروری زنان است. در مورد تخمدان نیز هر گونه اختلال در ساختمان یا مزاج آن منجر به تولید تخمک با کیفیت یا کمیت پایین و اختلال در باروری می‌‌گردد.

علل ساختمانی مانند برخی علل انسدادی در رحم که مانع رسیدن اسپرم به تخمک شود؛ اعم از تنگ بودن دهانه سرویکس، پولیپ رحم، وجود زگیل در واژن، خشکی بیش از حد دهانه رحم (سرویکس) و انحراف سرویکس (میلان رحم)، ورم رحمی، عفونت و ریح رحمی نیز می‌تواند در بروز نازایی زن نقش داشته باشد. درعین‌حال اختلال اعضای اصلی بدن (قلب، مغز و کبد) نیز می‌تواند باعث ایجاد سوءمزاج در رحم و ناباروری شود. به عنوان مثال ضعف مغز که با اختلال در هورمون‌های هیپوفیز و هیپوتالاموس همراه است از علل ناباروری است. گاهی اوقات ضعف کبد نیز می‌تواند منجر به بروز نازایی در زن شود؛ به عنوان مثال چرب بودن کبد در کیفیت تخمک تأثیر می‌گذارد و باروری زن را با اختلال مواجه می‌کند که در نتیجه بایستی بیماری اصلی درمان گردد تا اختلال باروری برطرف شود.

 نازایی در زنان چاق بیشتر از زنان لاغر است
چاقی و لاغری بیش از اندازه نیز از علل بروز نازایی در زن است. علل روحی و روانی اعم از استرس، حزن یا شادی بیش از اندازه و خطاهای رفتاری یا طاری مانند عدم توافق انزالین در مرد و زن نیز منجر به نازایی می‌شود. همچنین نازایی در زنان چاق نسبت به زنان لاغر بیشتر است. در صورتی که زن بلافاصله پس از انزال از جایش بلند شود و یا بالا و پایین بپرد و همچنین بیش از اندازه استحمام نماید می‌تواند منجر به بروز نازایی گردد. بروز بیماری‌هایی همچون سکته مغزی، صرع، فلج و تب سخت نیز منجر به دیر بسته شدن نطفه در زن می‌شود.
پدر
 
کمبود اسپرم در مردان باعث بروز نازایی در آنان می‌شود
تعداد کم یا کاهش کیفیت اسپرم در مردان، اختلال در اوعیه منی (مجاری منی‌بر و اپیدیدیم) و کوچک یا بزرگ بودن بیش از اندازه آلت تناسلی مردان نیز می‌تواند در بروز نازایی نقش داشته باشد.

 درمان ناباروری با روش‌های طبیعی
با توجه به اثربخش بودن طب‌های سنتی و مکمل در کمک به درمان نازایی و اختلالات جنسی، این روش‌ها می‌تواند مکمل‌های خوبی برای روش‌های جدید ازجمله IVF در کمک به درمان انواع اختلالات نازایی و بالا بردن شانس موفقیت آن باشد ضمن آن که هزینه را نیز کاهش می‌دهد البته روش‌های طب سنتی و مکمل گاهی به تنهایی نیز اثربخش است.

توصیه‌هایی که در این مطلب می‌خوانید، توصیه‌های کلی است که برای به کار بردن آن‌ها باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید:

* درمان چاقی، افزایش تحرک و ورزش روزانه، تغذیه سالم، استراحت کافی و کاهش استرس اولین قدم برای داشتن یک باروری سالم است.

* از جمله روش‌های طب مکمل که تأثیر آن در درمان انواع اختلالات جنسی و نازایی ثابت شده است طب سوزنی است که با مکانیسم‌های مختلفی از جمله تحریک ترشح هورمون، بهبود جریان خون بیضه‌ها، تخمدان‌ها و رحم می‌تواند به این امر کمک کند. امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا طب سوزنی در کنار دیگر روش‌های شناخته‌شده مانند IVF استفاده می‌شود که شانس موفق را افزایش و هزینه درمان را کاهش می‌دهد.

* گزارش‌های زیادی وجود دارد که مصرف کنجد سیاه و فرآوری نشده می‌تواند به درمان نازایی در خانم‌ها، به ویژه کسانی که مشکلات قاعدگی و رحمی دارند، کمک کند.

* سویا، شبدر قرمز، نخودفرنگی و نخود از دیگر گیاهانی است که به دلیل دارا بودن استروژن گیاهی می‌تواند در کمک به اختلالات هورمونی زنانه ازجمله مشکلات باروری موثر باشد.

* گل بنفشه، مریم گلی و ریشه گل نیلوفر از دیگر گیاهان مفید در کمک به مشکلات نازایی در خانم‌هاست.

* جینسینگ گیاه بسیار مفیدی است که امروزه در بسیاری از نقاط دنیا برای کمک به اختلالات جنسی آقایان مانند مشکلات نعوظ و انزال زودرس و ناباروری، به ویژه اختلالات کمی و کیفی اسپرم تجویز می‌شود. در زنان نیز این گیاه تأثیرات مفیدی در جلوگیری از یائسگی زودرس و در تنظیم قاعدگی و تخمک‌گذاری دارد.

* گیاه پنج انگشت نیز می‌تواند با کمک به افزایش هورمون‌های زنانه در درمان اختلالات تخمک‌گذاری و قاعدگی اثربخش باشد.

 ترشیجات زیاد و آب سرد ناشتا ممنوع!
از آنجایی که سرد و تر بودن رحم شایع‌ترین علت بروز نازایی در زنان از دیدگاه طب سنتی محسوب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود زنان از مصرف بیش از اندازه ترشیجات و نوشیدن آب سرد ناشتا بپرهیزند. پرهیز از غذاهای مانده و نوشیدن آب سرد پس از نزدیکی، نوشیدن آب پس از ورزش و هنگامی که بدن گرم است از دیگر مواردی است که زوجین می‌توانند با رعایت آن‌ها از بروز نازایی پیشگیری کنند.

 سوسیس و کالباس توانایی باروری را کاهش می‌دهد
مصرف غذاهای آماده مانند پیتزا، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک موجب تولید مزاج سرد و خشک در بدن می‌شود که در باروری تأثیر منفی دارد و موجب کاهش توانایی باروری می‌شود.

سبک زندگی امروزه تغییر پیدا کرده است و اساساً افراد بیشتر از مواد غذایی با طبع سرد استفاده می‌کنند. زندگی در آب و هوای آلوده نیز موجب بروز مزاج سرد و خشک در افراد می‌شود که در روحیات و اخلاق افراد نیز تأثیر می‌گذارد همچنین مصرف غذاهای آماده مانند پیتزا، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک موجب تولید مزاج سرد و خشک در بدن می‌شود.

افزایش سردی و خشکی در بدن موجب کاهش توانایی جنسی در افراد می‌شود و موجب افسردگی، نگرانی، درگیری و خستگی ذهن نیز می‌شود

مزاج معتدل در بدن افراد شانس باروری را افزایش می‌دهد. اساساً تولید اسپرم در مردان و تخمک در زنان نیازمند این است که اخلاط مناسب در بدن تولید شود.

درگیری‌های ذهنی نیز از عوامل سردی و خشکی مزاج و موجب تغییر حالت‌های روحی و روانی افراد می‌شود همچنین قدرت باروری را کاهش می‌دهد. مزاج سرد و خشک خلط سودا را در بدن افزایش می‌دهد که در باروری تأثیر منفی خواهد گذاشت و اگر افراد تصمیم به باردار شدن دارند باید از مصرف غذاهایی که خلط سودا را در خون افزایش می‌دهد، پرهیز کنند.

 توجه توجه
استفاده از درمان‌های مکمل و طب سنتی باید از سوی متخصصان این رشته و با توجه به تمامی شرایط پزشکی فرد انجام شود. داروهای گیاهی و گیاهان دارویی اگر صحیح و به جا مصرف نشود نه تنها اثربخش نیست که می‌تواند عوارضی را نیز در پی داشته باشد.

 
منابع:
جام جم 
فارس 
تبیان 



:: موضوعات مرتبط: بارداری وزایمان , ,
تاریخ : جمعه 28 / 3 / 1393
بازدید : 834
نویسنده : خورشید

 

گفتن خبر بارداری به همسر با 6 راهکار جالب!

یکی از زیباترین لحظه های زندگی زن و شوهرها زمانی است که متوجه می شوند قرار است به زودی صاحب فرزند شوند. اینکه می گویند، بچه ثمره زندگی است، راست می گویند. کودکان هیجان و شادابی ویژه ای را به خانه می آورند که لذت آن را نمی توان به هیچ شادی دیگری تشبیه کرد.


اما اینکه زنان چطور این مساله خبر بارداری را به همسرانشان بگویند نیز هیجان بسیاری دارد. شاید دوست داشته باشید به روشی کاملا خاص و دوست‌داشتنی خبر بارداری را به همسر خود بگویید. اگر ایده خاصی در سر ندارید، شاید روش‌های پایین برایتان جالب باشد.

1. پوستر فیلم

گفتن خبر بارداری,پوستر فیلم

دادن خبر بارداری به همسر به وسیله پوستر فیلم

اگر همسر شما به فیلم یا بازی علاقه بسیاری دارد، می توانید از این علاقه برای بیان خبر بارداری خود به او استفاده کنید. به طور مثال، یک پوستر فیلم درست کنید. نام فیلم را «کودک» بگذارید و موعد تولد او را زمان انتشار فیلم بیان کنید. برای تصویر آن نیز می توانید از عکس تست مثبت بارداری استفاده کنید. این روش بسیار جالب، جدید و متفاوت است و همسرتان از دیدن آن هیجان زده خواهد شد.

 

2. نقاشی خود و همسرتان

نقاشی

دادن خبر بارداری به شوهر به وسیله نقاشی خود و همسرتان

همه دوست دارند زیبا نقاشی کنند. اما برای این منظور لازم نیست یک نقاش حرفه ای باشید. با ساده ترین فرم تصویرنگاری همچون نقاشی های دوران کودکی می توانید به زیباترین و جالب ترین روش ممکن، خبر بارداری خود را به اطلاع همسرتان برسانید. خود و همسرتان را نقاشی کنید و در قسمت شکم خود، یک کودک به شکل خودتان به صورت افقی بکشید تا معلوم شود یک نوزاد دوست داشتنی در شکم دارید. مطمئن باشید این نقاشی را تا همیشه نزد خود نگاه خواهید داشت.

3. کتاب داستانی

کتاب داستانی,بیان خبر بارداری

گفتن خبر بارداری با کتاب داستان

برای بیان خبر بارداری خود به همسرتان، ایده ای خلاقانه برایتان داریم. یک کتاب درست کنید. نه کتاب الکی و بی ارزش. برای طراحی روی جلد آن زمان صرف کنید و موضوع نام کتاب را نیز مرتبط با باراداری و تغییر روند زندگی و هیجانی که قرار است به زندگیتان وارد شود، انتخاب کنید. برای صفحات داخلی آن نیز چندین صفحه در مورد رویدادهایی که قرار است پس از این برای او پیش بیاید، بنویسید.

4. دادن خبر بارداری به وسیله تی‌شرت مخصوص

باردار بودن ,گفتن خبر بارداری با تی شرت

گفتن خبر بارداری به همسر به وسیله تی شرت مخصوص

اگر همسرتان اهل پوشیدن لباس های اسپرت و تی‌شرت هست، برای او تی‌شرتی به رنگ دلخواه سفارش دهید که روی آن نوشته شده باشد: «بابا» . برای خنده دار شدن این ایده حتی می توانید پیکانی هم به سمت بالا به سمت صورت همسر خود بکشید تا قشنگ پدر شدن او را نشان دهد. برای اهدای این تی‌شرت می توانید صبح که می خواهد سرکار برود آن را در میان لباس هایش بگذارید.

5. اشاره های غیرمستقیم

بارداری ,باردار بودن ,گفتن خبر بارداری

گفتن خبر بارداری به همسر به وسیله اشاره های غیر مستقیم

هیچ چیز جالب تر از این نیست که در و دیوار خانه را پر کنید از نشانه های غیر مستقیم. به طور مثال، می توانید روی مایع دستشویی بنویسید: «یک نان گرد و کوچولو در فر است» یا جمله های خلاقانه ای که خودتان به ذهنتان می رسد و می تواند اشاره ای به باردار بودن داشته باشد.

6. کارت پستال

گفتن خبر بارداری با کارت پستال,خبر بارداری

گفتن خبر بارداری به شوهر و دوستان با استفاده از ایده کارت پستال

می توانید برای خبر بارداری به همسر و دوستان از ایده کارت پستال استفاده کنید. یک کارت زیبا طراحی کنید و روی آن بنویسید که باردار هستید. یکی از آنها را به همسر و باقی را به دوستان خود هدیه کنید.
منبع:برترین ها



:: موضوعات مرتبط: بارداری وزایمان , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

با سلام امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در فان کلوب آذرخش سپری کنید ومطالب دلخواهتان را بیابید وبا نظراتتان من را در بهتر شدن فان کلوب یاری رسانید

برای بهتر شدن اذرخش چه باید کرد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فان کلوب آذرخش و آدرس azarakhsh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 984
بازدید ماه : 6127
بازدید کل : 289987
تعداد مطالب : 610
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا

RSS

Powered By
loxblog.Com